Milan Šarapatka

Směšnost Kroměřížské výzvy

6. 09. 2016 15:13:07
Kroměřížská výzva Michaela Kocába, tvářící se jako seriózní iniciativa a mající za cíl vybrat vhodného kandidáta na budoucí hlavu státu, se ukazuje pouhopouhou propagační akcí pro její exponenty.

Dlouho jsem se považoval za jakéhosi pasivního příznivce iniciativy pod názvem Kroměřížská výzva. Považuji ji totiž za důležitý příklad občanské iniciativy, které mají v našem demokratickém systému neoddiskutovatelné místo. A kromě toho se také domnívám, že prezident Miloš Zeman, pokud se příštích prezidentských voleb zúčastní, by měl mít opravdu důstojného a silného protivníka.

Co mne ale překvapilo, je skutečnost, že anketou vybraní kandidáti jsou prezentováni představiteli Výzvy jako jacísi kandidáti všeho českého lidu, přestože se na jejich návrhu podílelo pouhých 2200 účastníků ankety. A to je trochu málo na to, aby mohli mít relevantní hlas, ne?

Ale nejvíc mě šokovalo to, když se někteří z mluvčích a dalších promotérů Výzvy začali do médií „skromně“ vyjadřovat, že by případně prezidentskou kandidaturu také přijali.

Takže já mám jasno. Kroměřížská výzva není vůbec žádnou snahou vybrat Miloši Zemanovi do příštích prezidentských voleb odpovídajícího protikandidáta, ale pouze trapné PR předem vybraných exponentů této výzvy a manipulace s veřejným míněním.

Autor: Milan Šarapatka | karma: 38.84 | přečteno: 1644 ×
Poslední články autora