Milan Šarapatka

Modré zóny škodí všem!

15. 09. 2016 10:11:20
Modré zóny, zavedené nyní ve většině vnitřní Prahy všechny naštvaly. Středočechy na které systém nebere žádný ohled i Pražany, pro které se parkování před domem stává luxusní záležitostí. Je to zbrklé a nedomyšlené rozhodnutí.

Není tomu ani měsíc, co v Praze začaly fungovat placené modré zóny, které mají sloužit pro zvýhodnění Pražanů při zaparkování před jejich domy. Nyní se chystají hromadné žaloby lidí, kteří jsou přesvědčeni o tom, že tyto zóny slouží zejména k výdělku do pokladen městských částí a nikoli pro řešení situace s parkováním. Jinými slovy, jsme v Čechách a tady nikdo nedělá nic jen pro lidi, ale aby se na tom vydělalo. Pokud uspějí, budou městské části nejen poplatky za parkování ale i případné pokuty za parkování na modrých zónách vracet.

Nikdo absolutně nemyslel na desetitisíce lidí, kteří každý den dojíždějí do Prahy ze Středočeského kraje a někde prostě zaparkovat musí. Dříve než se začne regulovat parkování, měla se proto řešit otázka parkování těch, kteří do Prahy dojíždějí za prací. Žádné rozumné řešení ale městské části ani Magistrát těmto lidem nenabídly. Pokud chtějí zaparkovat, musí si parkování draze zaplatit, i stokoruny denně, což každému dojíždění do práce výrazně prodraží. Vybudování odstavných parkovišť nikdo neřeší a asi je řešit ani nehodlá. Místo toho Magistrátu hl. m. Prahy a městským částem zabírá veškerý čas přehazování si horké brambory, kdo za co při schvalování a zavádění zón může.

Parkování se ale modrými zónami prodražilo i samotným Pražanům. Obyvatelé Prahy, kteří chtějí zaparkovat před svým domem, musí zaplatit roční poplatek 1 200 korun. To ale platí, pokud vlastní jen jeden automobil, za další je již roční poplatek 12 tisíc. Je zábavné, když úředníci radí, aby občané své druhé a další automobily přepisovali na rodinné příslušníky, aby za ně mohli platit jen těch 1 200 korun. Přitom jistotu, že zaparkují před svým domem, samozřejmě nemají žádnou.

Toto špatné rozhodnutí starostů jednotlivých městských částí a Magistrátu hl. m. Prahy dokonce ani nevyčísluje provozní náklady, které budou provozem zón vznikat v budoucnu. Uzavřeli totiž jen rámcové smlouvy. Takže to může dopadnout tak, že budou provozní náklady tak vysoké, že se zóny městským částem Prahy nevyplatí a budou lepší je zrušit.

Jediné pozitivum, které tak zóny momentálně přinášejí je, že jsou skvělou příležitostí pro jednotlivé politické strany před volbami - mají totiž plná ústa zavádění parkovacích zón na svých předvolebních schůzích.

Autor: Milan Šarapatka | karma: 39.10 | přečteno: 3556 ×
Poslední články autora